مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

مهندسی عمران ایران

مطالب عمومی مهندسی عمران معماری شهرسازی

آمادگی جهت آزمون نظام مهندسی را از کجا شروع کنیم ؟

کسانی که قصد آزمون نظام مهندسی دارند مهندسانی هستند که حداقل سه سال از فارغ التحصیلی شان گذشته بنابراین از مطالعه کردن هدفمند برای امتحان یک مقدار فاصله گرفته اند . شروع مطالعه برای این افراد در روزهای اول کمی سخت است .

پیشنهاد ما برای این دوستان این است :

 اول کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بردارید و بطور روزنامه وار مطالعه کنید .

این کتاب علاوه براینکه یکی از منابع آزمون نظارت نظام مهندسی است و هر سال چند سووال از آن طرح می شود  شما را با سازمان نظام مهندسی و قوانین و مقررات آن آشنا می کند و پاسخ خیلی از سووالاتی که  در مورد نظام مهندسی در ذهن دارید  در کتاب  می یابید وبا افزایش آگاهی  علاقه تان به هدفی که انتخاب کرده اید بیشتر می شود .

بعد از این کتاب می توانید هر مبحث دیگری را شروع کنید . پیشنهاد ما مباحثی است که بیشتر به آن علاقه دارید . از همان مبحث  مورد علاقه شروع کنید تا سرعت مطالعه تان بیشتر و بیشتر شود .

در مطالعه منابع آزمون نظام مهندسی نباید هیچکدام از منابع را از قلم بیاندازید و هیچ مبحثی را دست کم نگیرید .زیرا تعدادی از سووالات مانند قانون نظام مهندسی و مبحث دوم و مبحث بیست و یکم مباحثی هستند که براحتی با دو بار خواندن و لیبل گذاری کتاب براحتی می توانید به تمام سووالات آن پاسخ دهید چون عینا از کتاب طرح می شوند .در مورد دروس تخصصی هم همینطور است قسمت اعظم سوالات عینا از  کتب مقررات ملی ساختمان ( کتب سبز رنگ ) و منابعی  است که معرفی شده اند و تعدادی از سووالات هم از منابع خارج کتاب مانند نشریه ها، کتب و مجلات معتبر داخلی و خارجی است .فراموش نکنید این آزمون بصورت جزه باز برگزار میشود .

پس چکار باید کرد و چگونه باید جلو رفت تا موفق شد؟

اولا باید هدفمند باشید . هدف شما باید قبولی در آزمون نظام مهندسی همین دوره باشد و به این هدف خود ایمان داشته باشید .

بعد از آن باید مشورت کنید . با کسانی که در دوره های قبل قبول شدند ، با کارشناسان نظام مهندسی یا  مشاوران مورد وثوق خودتان . امروزه با گسترش فضای اینترنت و وجود دهها وبسایت تخصصی و حرفه ای وشبکه های اجتماعی ، جمع آوری اطلاعات و تحقبق در این مورد کار سختی نیست لیکن باید دقت کنید منبع شما موثق باشد .

اکنون می توانید مطالعه کنید . با برنامه ریزی دقیق و بدون جا انداختن هیچ کدام از مباحث و منابع . یک تست می تواند سرنوشت ساز باشد . بنابراین از تمام منابع استفاده نمایید .همه آنها را تهیه کنید ، مطالعه کنید و لیبل گذاری کنید .

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی شرط اول آن است که عضو سازمان نظام مهندسی استان محل زندگی خود شوید ، رشته کارشناسی شما جزو رشته های مجاز به شرکت در این آزمون باشد ، حداقل سه سال از زمان فراغت از تحصیل شما گذشته باشد .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد